Gembire dan syukur...

Posted by Posted by masasrar On 7:26 AM

Alhamdulillah aku masih menjadi warga UITM.Aku syukur sangat dengan result yang aku dapat.Nak click button check pade mini skrip pun perlu kekuatan yang luar biase.

Dalam debar dan tangan yang menggeletar ,akhirnye aku berjaye juga open mini skrip ni.Alhamdulillah..dalam riuh -riuh ni , aku bersyukur dengan semue yang Allah kurniakan kat aku.Kadang -kadang aku rase aku ni jenis yang mudah berpuas hati..teori aku,kite kene selalu bersyukur pade setiap kurniaan Allah sebab kalau asyik tak puas hati jer macam kufur nikmat pulak kan?..

Apepun,dalam hati aku ni tetap ade rase nak dapat lebih dan lebih.Tapi macam daki gunung,perlu berhati-hati jangan sampai jatuh .Biar lambat asal selamat.Asal berkat dan adelah sangat penting untuk kite tahu mengukur setiap kemampuan dan kepentingan setiap perkare.Bukan aku tak sedar tu semue.Matlamat aku bagi jangke mase pendek dah tercapai .Jangke mase panjang Insyaalah akan aku gapai dengan usahe bergande..

Persepsi aku pade kejayaan dan kebahagiaan tu lebih luas.Kalau kite faham dan dalami erti semue tu, ruang untuk rase lebih bahagie labih luas.Ruang untuk tersenyum dan rase berharga jugak akan lebih luas.Ketenangan lebih mudah untuk digapai.Ape pun ,itu tak bermakne aku kene sentiase leke dan berpuas hati tanpe berusaha untuk dapat lebih dari orang lain.Ade akal Allah bagi ,pandai-pandailah aku pikir baik buruk nye..tak gitu?..

Ape pun , setiap ape yang berlaku tu mesti ade sebab dan musababnye.Aku berpegang kuat pade kate-kate tu.Hurm...dalam senyap-senyap semue orang dalam umah ni meraikan kejayaan masing-masing kat bawah, aku kat atas ni merenung result yang aku dapat ni.Analisis satu persatu.Mane lebih dan kurang dan rancang strategy untuk dapat result yang lebih gempak..hehe..Amin semoge Allah benarkan untuk itu.

Benarkan untuk aku mampu duduk meje eksekutif dalam usia 20-an ,mampu bagi kesenangan pade mak dan abah ,adik-adik dan menjadi manusia yang berguna dan bersyukur.Untuk kejayaan aku ni, aku nak ucapkan jutaan terime kasih kat mak dan abah yang tak jemu mendoakan kejayaan aku ,kawan-kawan yang sentiase membantu dan memberi support dalam banyak aspek.

Memapah aku bile aku tersungkur,menghulurkan air bile aku dahage dan menjage aku bile aku sakit dan jauh dari keluarge.Terime kasih jugak yang tak terhingge unuk letcure-letcure yang banyak membantu...PM KAMIL, PM ISA,EN. ZAINAL,PUAN NORA,PUAN NORAISHAH DAN MR. KAMALANADHAN .Terime kasih atas jase kalian..

Dalam sujud syukur air mate aku mengalir tanpe orang lain sedar .Terase Allah yang Maha Pemurah terlalu baik dengan aku. Sesungguhnye aku tanpe rase ragu, megakui kemurahan-Nya.TERIME KASIH YA ALLAH KERANa MENGURNIAKAN AKU KEJAYAAN NI.TERIME KASIH ATAS KEBAIKANMU MEMAKBULKAN DOAKU DAN SENARAI PANJANG PERMINTAAN KU SEBELUM NI DALAM SUJUD YANG PANJANG.BETAPE KERDILNYE AKU NI..saat ni, aku sangat gembire dan pasti rase sangat bersyukur .

Dalam senyum ,hatiku ku isi dengan tekad untuk melangkah lebih jauh...dengan izin-Nya, Insyaallah kejayaan itu sentiasa akan jadi milik aku.MASTURA BINTI ISMAIL ..

Sesungguhye,hanya orang yanag pernah gagal tahu harga sebuah kejayaan dan adalah lebih penting untuk terus berjuang tanpe rase putus ase...

2 comments

  1. sggh sebak sy bc mas oi...
    kata2 mas 2 sggh ilmiah
    x tercapai dek akalku tol menulis begitu wahai masarinda...
    yea mas kta usaha lg tok sem depan...kta bole k!

    Posted on June 12, 2009 at 3:54 AM

     
  2. masasrar Said,

    huhu..fariha yang chumel..manekah ilmiahnye..bese2 aje.tahniah buat fafarinda atas resultnye..sem depan kite sesame dl ek

    Posted on June 13, 2009 at 5:45 AM

     

Post a Comment