Persepsiku pada kehidupan..

Posted by Posted by masasrar On 11:19 AM

Assalamualaikum...

Percepsiku pada kehidupan memang ringkas.Kehidupan umpama roda yang berputar dan berputar.Terkadang kita disanjung melangit .Terkadang kita di hina hingga maruah letaknya nun hinanya hingga di kaki umpama layaknya .Harga diri terasa begitu murah.

Tanpa sedar kaki ibu terletaknya syurga .Ia juga kaki bukan .Bezanya apa?...tika ini, minda kalian pasti bekerja untuk memahami ..Kehidupan ini sering membongkar kebenaran atas setiap teguran .Atas setiap hijab yang tertutup melainkan pandangan Tuhan .Atas setiap perlakuan itu , perlu sentiasa berawas .

Atas setiap ucapan lidah itu juga perlu sentiasa dilandas.Tuhan meletakkan manusia sebagai contoh kepada manusia lain.Diatas setiap sulur tindakan itu, wujud padanya gambaran masa silam atau juga masa depan seseorang.Masalah berulang ..sejarah juga berulang ..puncanya atau apa juga tindakan susulan mungkin juga berulang .

Kita juga seseorang ..maka perlu ape kita terlalu menjaga perilaku mereke yang diluar kawalan kiranya tingkah sendiri pincang..tak di bela..ucapan mu ,ucapan ku , dan perilaku mu tanpa lupa perilakuku ....mari bersama mara memperkasa diri ke arah itu..dimana harga diri kembali di letakkan di tempat paling tinggi...

0 comments

Post a Comment