Itu, yang kukire berharge...

Posted by Posted by masasrar On 9:47 AM






Assalamualaikum....

Mendaftar sebagai pelajar super senior yang bakal menjadikan sem ni sem terakhir aku kat UiTM sebagai pelajar part 5 , usie aku dalam memegang title senior BACHELOR part 5 baru mencecah dua minggu.Macam mimpi jer rasenye aku dah masuk SEM 5 dan bergelar super senior.Makin ramai aku kenal letcurer kat sini , baru aku tau rupenye UiTM ni dipenuhi dengan letcurer yang baik dan ramah tamah belaka.Terase sayang sekali.Tak kenal maka tak cinta.Pepatah tu bebetul tekene batang hidung aku.Terase agak terlewat untuk mengenali keindahan UiTM dan warganya.

Hari pertame aku hadir kat Uitm sem ni , aku dah terime satu tugasan penting untuk practical sem depan , cari ADVISOR untuk practical aku sem depan , Insyaallah.Aku dah ambik tindakan yang aku kire agak berani dengan memilih DOKTOR AZMAN yang digeruni oleh ramai pelajar.Mule-mule aku call die,buat aku terase sejuk hati bile dengar callering tone die.Ayat suci Al-Quran dalam alunan lagu yang indah.Dalam waktu tu tergambar personaliti DOKTOR AZMAN ni.Bile jumpe die, terase sejuk jugakla tangan aku ni, tapi bile dengar die ketawe, aku rase tangan aku hangat balik.Dalam hati terdetik.." ..ok, tak la serius mane orangnye..".

Tetibe jer, die bebetul mengadap muke aku dan tanye soalan yang aku tak penah dengar pulak letcurer lain tanye kat kawan-kawan aku bile dorang pilih letcurer tu jadi advisor which is ..." Kenape awak pilih saye?".Pakej keluarnye soalan tu, aku terase die tengok bebetol mate aku .Terase aku tengah kene scan dari segenap segi.Aku pun menjawab dengan jawapan yang aku rase paling bijak atau paling bodoh bagi pandangan DOKTOR AZMAN ni.Kecut perut aku.Macam interview keje plaknye.

"..Erm..saye rase, dengan pengalaman dan title yang Doktor pegang ni, saye akan dapat pengalaman dan tunjuk ajar yang lebih baik dari letcurer lain"...lepas tu, die kate ' "..ok, saye terime awak "fuh..legenye terase lege giler .Aku pun mintak diri dan beredar .Tetibe aku teringat aku dah tersasul panggil die PM @ PROFESOR MADYA padahal pangkat die dah DOKTOR ..alamak....die ambik hati tak agaknye?.Nak sedapkan hati, aku pun hantar mesej mintak maaf.No reply and dari situ, aku simpulkan DOKTOR AZMAN bukan orang nye nak mintak maaf melalui sms , atau die tak ambik hati atau die tak suke bermesej-mesej nih..

Yang penting , aku rase aku dah dapat peluang yang sangat baik untuk mengenali care dan mencedok ilmu yang sebanyak-banyaknye dari seorang DOKTOR yang aku kire takkan berkurang pun dari gedung ilmu die.DOKTOR AZMAN ..Sape sangke aku akan mengadap seorang DOKTOR sebagai MENTOR aku secare personally.

Hurm...untuk menjadi orang hebat, kite akan bertemu dengan senior hebat dan dari dorang ni la kite akan dapat lebih inspirasi untuk menjadi lebih hebat..mari berani bermimpi dan marilah kite bersame mencapai awan.Tapi jangan pulak terleke sebab sampai masenye nanti, kite tetap bukan sakti.masih ade yang lebih hebat .lebih sakti.DIA YANG HAKIKI...ALLAH

0 comments

Post a Comment